sunnuntai 7. lokakuuta 2012

Lapsiratsuna

Tämä viikonloppu on mennyt vähän erilaisissa merkeissä. Olen saanut toimia opetusratsuna lapsille, ja vähän aikuisillekin.

Eilen emännän ex tuli perheineen tallille minua katsomaan ja samalla tuon exän uuden naisen tytär ratsasti minulla pikkuisen ennen emännän ja minun treenejä. Tänään sitten emäntä piti liinaustuntia kummippoikansa äidille ja loppuverryttelyn sai hoitaa itse kummipoika, eli Aleksi.

Lastenratsuna toimiminen on mukavaa puuhaa koska silloin ei tarvitse tehdä mitään. Riittää kun kävelee varovasti eteenpäin, kääntyy, pysähtyy ja lähtee liikkeelle. Helppoa ja rentoa. En kuitenkaan pidä siitä että lapset harjaavat minua tai muuten käsittelevät. Pikkuihmiset ovat mielestäni pelottavia. Niiden liikkeet on äkkinäisiä ja niillä on kimeä ääni. Etenkin pienet pojat ovat minun mielestäni lähinnä poninruokaa. Selässä pidän niitä kyllä mielelläni ja jos emäntä on lähellä niin annan kyllä hetken niiden jopa harjata itseäni. Emäntä ei kuitenkaan halua minua asialla hirveästi kiusata vaan pitää nämä harjaustuokiot lyhyinä.

Kaikenkaikkiaan viikonloppu on mennyt rattoisissa merkeissä. Vähän rentoa köpöttelyä ja vähän töitä. Sateesta huolimatta tällaiset viikonloput on aika kivoja.

Muistakaahan käydä esittämässä kysymyksiä kysymyspostausta varten! Vielä muutama tunti aikaa, sillä illalla ajan katselemaan läpi mitä minulta (tai emännältä) oikein on kysyttä. Likki kysymyspostaukseen TÄSSÄ!


Aleksi ja minä. Aleksi sanoi että siitä tulee isona koulutuomari.

Tilda, Visa ja minä. Tällä tytöllä oli mukavan pehmeä tyyli ratsastaa vaikkei kokemusta vielä kauheasti olekaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti