lauantai 7. huhtikuuta 2012

Perjantaipelkoja ja lauantain erikoinen

Emäntä on ollut laiska ja skipannut minun blokini omien kiireidensä vuoksi. Melko typerää, jos minulta kysytään. Pitää varmaan ottaa sen suhteen kovemmat otteet käyttöön...

Perjantaina ohjelmassa oli koulutreeniä. Maneesiin päästyäni huomasin kauhukseni, että maneesin seinät suhisivat. Sapelihammastiikerit olivat palanneet! Yritin pitää näitä suhisevia varjoja silmällä samalla kun emäntä koko ajan vaati minulta jotain, mutta eihän siitä mitään tullut. Satulan yläpuolella alkoi tunnelma kiristyä, eikä se millään ymmärtänyt, että nyt oli tosi kyseessä. Saalistajat vaanivat meitä jokapuolella! Emäntä oli kuitenkin sitkeä ja lopulta minun oli yksinkertaisesti suljettava silmäni ja keskityttävä sen pyyntöihin hetkeksi, jotta pääsisin nopeasti pois tuosta surmanloukusta.

Selvisimme elävinä ulos.

Lauantaina minut haki tarhasta ihan uusi tyttö. Se myös harjasi minut ja laittoi varusteet päälleni. Yritin emännältä kysellä, että mikäs juttu tämä on, mutta se keskittyi vain rupattelemaan tämän uuden ihmisen kanssa seinään laiskasti nojaten. Ilmeisesti ne tunsivat toisensa. Minusta tilanne vaikutti kaikinpuolin erikoiselta, enkä tiennyt miten tähän tulisi suhtautua.

Tämä tyttö vei minut myös maneesiin ja hyppäsi selkääni. Emäntä huuteli maneesin keskeltä ohjeita, mikä oli ihan hyvä, koska minua jännitti ja helpotti vähän, että tuttu ihminen oli mukana. Minun on hyvin vaikea keskittyä työskentelemään uusien ihmisten kanssa. Tämä tyttö oli kuitenkin ihan mukava ja minun oli aika helppo ymmärtää mitä se minulta halusi. En pystynyt ihan kunnolla rentoutumaan, mutta ihmiset vaikuttivat olevan ihan tyytyväisiä minuun.

Loppukäyntejä kävellessä minulle selvisi, että tämä tyttö, Fanny, on ilmeisesti minun uusi vuokraajani. Sain siitä kyllä ihan kivan vaikutelman ja emäntäkin tuntui siitä pitävän, joten eiköhän tästä ihan hyvä tule. Ainakin toivon niin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti